Reklama na LinkedIn — samodzielnie czy z pomocą agencji?

Reklama na LinkedIn — samodzielnie czy z pomocą agencji?

W ciągu ostatnich lat branża e-commerce staje się coraz popularniejsza. Wielu przedsiębiorców decyduje się na rozwój prowadzonej działalności w internecie poprzez promocję marki i dotarcie do jak największego grona odbiorców. Czy wiesz, w jaki sposób wykorzystać platformy społecznościowe do pozyskania kontaktów biznesowych? Sprawdź!

Przeczytaj również: Reklama na LinkedIn i prowadzenie firmowego profilu

Jak stworzyć reklamę na LinkedIn?

Pierwszym krokiem, by rozpocząć działalność na platformie, jest oczywiście założenie profilu prywatnego lub firmowego. Po dodaniu niezbędnego opisu i grafiki można przystąpić do tworzenia kampanii reklamowej. Użytkownik krok po kroku wybiera poszczególne kryteria, takie jak m.in.:

Przeczytaj również: Dzięcioł zielony – wyjątkowy w swojej rodzinie

  • format reklamy (tekstowa, z pojedynczym zdjęciem, wideo, karuzela reklam graficznych, spotlight, reklama w wiadomości),
  • cel kampanii (reakcje, wizyty w witrynie, wyświetlenia wideo, generowanie danych potencjalnych klientów),
  • charakter grupy docelowej (zainteresowania, wykształcenie, doświadczenie zawodowe),
  • język i lokalizacja,
  • dzienny i miesięczny budżet.

Prowadzenie firmowego konta przez agencję marketingową

Jeśli przedsiębiorcy zależy, aby stworzona reklama na LinkedIn była skuteczna, powinien zastanowić się nad współpracą ze specjalistami, którzy zadbają o odpowiednie parametry kampanii oraz zajmą się prowadzeniem profilu. Oczywiście część właścicieli firm zapewne woli postawić tutaj na samodzielność, jednak trzeba podkreślić, że dodawanie regularnych wpisów czy śledzenie postępów kampanii (wraz z wprowadzeniem niezbędnych zmian w ustawieniach) jest dosyć czasochłonne i męczące. Tego rodzaju usługa to koszt kilkuset złotych miesięcznie, a dodatkowo agencja może pozyskiwać tzw. leady sprzedażowe z LinkedIn.

Przeczytaj również: Dzięcioł zielony – sprawdź, gdzie go spotkasz!

Dlaczego warto postawić na LinkedIn Ads?

W przeciwieństwie do innych platform społecznościowych, na LinkedIn nie są udostępniane treści prywatne. Portal skupia się na wartościowych i branżowych tekstach, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą wypromować markę i oferowane produkty wśród osób wykształconych, z określonym doświadczeniem zawodowym oraz odpowiednim podejściem do biznesu (b2b).